Celem projektu wdrażanego w naszej Gminie jest usprawnienie i poprawa bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej Urzędu Miejskiego w Słomnikach w realizacji spraw o charakterze publicznym.
W dniu 2 maja 2017 r. Gmina Słomniki podpisała umowę na realizację projektu Wdrożenie e-usług publicznych w Gminie Słomniki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020, Oś 2 Cyfrowa Małopolska, Działanie 2.1 E-administracja i otwarte zasoby, Poddziałanie 2.1.1 Elektroniczna administracja.
Całkowita wartość Projektu: 463 956,00 PLN. Dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej: 311 989,49 PLN Wkład własny Gminy Słomniki: 151 966,51 PLN
Celem projektu jest usprawnienie realizacji spraw o charakterze publicznym poprzez zwiększenie poziomu wykorzystania technologii informatycznych oraz komunikacyjno-informacyjnych.
Zakres projektu:
- trwa wdrażanie systemu komunikacji mobilnej,
- uruchomiono portal interesanta,
- wdrożono elektroniczny system obiegu dokumentów dla jednostek,
- wdrożono 17 e-usług na ePUAPie,
- utworzono punkt potwierdzającego profil zaufany.
Ze środków projektu został zakupiony sprzęt IT, który pozwala na rozbudowę i poprawę bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej Urzędu Miejskiego w Słomnikach.
Realizacja projektu przyczynia się do wzrostu poziomu realizowanych usług publicznych w Urzędzie Miejskim w Słomnikach; informatyzacja Urzędu zapewnia bowiem znaczny wzrost wydajności i efektywności pracy urzędników oraz stanowi wsparcie rozwoju społeczeństwa cyfrowego.