Wypełniony i podpisany druk „Zgłoszenia pobytu czasowego, trwającego ponad 3 miesiące” oddzielnie dla każdej osoby meldującej się, w tym również dla osoby niepełnoletniej.
Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
Odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku osoby niepełnoletniej).
Wojskowy dokument osobisty (książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych) przedstawiają osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony.
Opłaty
Opłata skarbowa: Nie Wysokość opłaty: 0,00 zł
Przewidywany termin załatwienia sprawy
Od ręki, bezpośrednio przy zgłoszeniu.
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Miejski w Słomnikach Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych Arkadiusz Smach Nr pokoju: 30 Nr telefonu: 12 3881102 Nr wewnętrzny telefonu: 130 Godziny urzędowania: • poniedziałek: 9:00 – 17:00 • wtorek – piątek: 7:30 – 15:30
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Podstawa prawna
art. 10, art. 12 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
Uwagi
Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.
Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby.
Osoba zgłaszająca pobyt czasowy ponad 3 miesiące obowiązana jest uzyskać potwierdzenie faktu pobyt dokonane przez wynajmującego, najemcę, osobę, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciel (współwłaścicieli) lokalu.
W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt czasowy otrzymuje potwierdzenie zameldowania, ważne do czasu upływu terminu zameldowania.