A A A
Budowa S7

Pod koniec sierpnia ruszyła budowa odcinka S7 Szczepanowice–Widoma o długości 13 km. Przy realizacji tej inwestycji powstanie wyczekiwana przez mieszkańców obwodnica Słomnik.

Symbolicznym wbiciem łopaty 11 września br. z udziałem władz rządowych, wojewódzkich i samorządowych rozpoczęła się budowa odcinka drogi ekspresowej S7 na odcinku Szczepanowice–Widoma. Fragment od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie mieć 13,1 km długości, w jego ciągu powstanie obwodnica Słomnik, tak długo wyczekiwana przez mieszkańców gminy Słomniki. Jednocześnie to także początek budowy całej S7 między Krakowem i granicą woj. małopolskiego i świętokrzyskiego.

W ramach budowy trasy Szczepanowice–Widoma powstaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma (z obu będzie można zjechać na DK7). Ponadto zaplanowano budowę 10 wiaduktów, czterech przejść dla zwierząt, trzech przejazdów gospodarczych pod S7 i jednej estakady. To właśnie estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku: lewa nitka będzie mieć 681 m długości, a prawa – 689 m. Obiekt powstanie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Koszt budowy drogi S7 Szczepanowice–Widoma to ponad 508 mln zł. Odcinek ma być gotowy w I kwartale 2021 r. Inwestycję realizuje firma Mota Engil Central Europe SA.

Galeria zdjęćDroga szybkiego ruchu od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa będzie mieć niemal 56 km. Budowę podzielono na kilka odcinków realizacyjnych. Trasa będzie stanowić obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. W jej ciągu powstanie osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice, węzeł zespolony Kraków Grębałów.

Uwaga: o wszelkich utrudnieniach dla kierowców związanych z budową tej inwestycji będziemy Państwa na bieżąco informować.